سیم و کابل

پیوندها
  • ۰
  • ۰

کابل شیلد دار

کابل شیلد دار یکی از انواع سیم وکابل موجود در بازار می باشد که دارای کاربرده ای متنوعی است. برای آشنایی با مهمترین کاربردهای این نوع کابل و کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کابل شیلد دار چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مشاهده می شود که در عرضه و ارائه انواع کابل و سیم نیز تحول هایی ایجاد شده است که در این بین یکی از انواع این محصول کابل شیلد دار می باشد. این نوع کابل به طور کلی به گونه ای است که در آن برای محافظت از کابل و اطلاعات جاری آن در برابر اختلالات الکتریکی و اختلالات مکانیکی از یک لایه شیلد روی سیم های کابل استفاده شده است.

این سیم ها معمولا با فلزهایی از جنس مس یا آلومینیوم شیلد می شود. با این حال طبیعتا قیمت این نوع محصول نسبت به قیمت کابل بدون شیلد بیشتر می باشد. اما لازم به ذکر است که اگر از کابل بدون شیلد استفاده نمایید هنگامی که کابل در کنار کابل های برق و نویزهای الکتریکی قرار بگیرد، نمی تواند اطلاعات و محتوا را به طور دقیق و صحیح منتقل نماید با این حال سیگنال هایی که در آخر انتقال داده می شوند منقطع و نیمه کاره خواهند بود. با این وجود می‌ توان گفت از جمله مهمترین وظایف شیلد این است که از شدت ولتاژ بیش از حد میان هادی جلوگیری کند و موجب شود که تحت هر شرایطی پایداری حفظ گردد. کم کردن شدت اختلال های رادیویی و شوک الکتریکی نیز از دیگر وظیفه های شیلد در کابل و سیم می باشد.

پس پردازش تصویر ناموفق بود. اگر این یک عکس یا یک تصویر بزرگ است، لطفا مقیاس آن را تا ۲۵۰۰ پیکسل پایین آورید و دوباره بارگذاری نمایید.

مهمترین کاربرد کابل شیلد

با وجود اینکه مهمترین هدف شیلد دار کردن کابل ها، حفظ اطلاعات کابل ها می باشد اما می توان مهمترین کاربرد این کابل ها را در مواقعی که نیاز به جلوگیری از میدان مغناطیسی می باشد ربط داد. به گونه ای که شیلد روی کابل به عنوان سپر دفاعی عمل می کند و میدان میزان نویز را به طور کامل از بین می برد. با این حال مهمترین کاربرد کابل شیلد در اتصالات مهم است که نباید هیچ گونه خطا یا ارور داشته باشد.

مثلا در ماشین آلات و تجهیزات آزمایشگاهی از این کابل ها استفاده شده که در لوله های فلزی و غیر فلزی نصب می شود. همچنین لازم است بدانید از این کابل ها در سیستم های اعلام حریق و میکروفون های امنیتی نیز استفاده می شود. با توجه به این موارد لازم است بدانید انواع مختلف کابل شیلد شامل کابل قدرت، کابل فرمان و کنترل، کابل افشان و مفتولی می باشد که به صورت شیلدار تولید و عرضه می شود.

کاربرد شیلد در صنعت برق

با وجود آنچه در مورد قابلیت های کابل زره دار یا کابل های شیلد گفته شد لازم است بدانید از این کابل ها در کابل برق نیز استفاده می شود، به طوری که در سیستم برق رسانی فشار متوسط و فشار قوی از یک لایه شیلد آلومینیوم یا یک لایه هادی استفاده می شود زیرا اگر یک کابل فشار قوی بدون شیلد به زمین برخورد داشته باشد موجب به وجود آمدن میدان الکترواستاتیک در آن نقطه خواهد شد که این مسئله می تواند باعث تخلیه کرونا و ایجاد شوک الکتریکی از این طریق شود.

از طرفی استفاده از شیلد در کابل قدرت و نصب در انتهای سیستم تخلیه باعث جلوگیری از شوک احتمالی در جریان به وجود آمده می شود. با این حال می توان گفت شیلدار کردن کابل ها راه حل بسیار مناسبی برای جلوگیری از اتلاف انرژی برق خواهد بود.

  • ۹۸/۱۲/۱۷
  • cripple cripple

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی